رسانه ها نگذارند مکتب شهید سلیمانی دچار تحریف شود

ریال نیوز : مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید اجاره دهیم جریان رسانه‌ای با دور از دسترس کردن شهید سلیمانی باعث تحریف نا خواسته این شهید شود.

به گزارش ریال نیوز، عباس محمدیان بعد از ظهر یکشنبه در نشست «بررسی ابعاد رسانه‌ای شخصیت و مکتب شهید سلیمانی» که به همت بسیج رسانه برگزار شد اظهار کرد: اصحاب رسانه امروز بیشترین اضافه بار ناکارآمدی جریان‌ها را در کشور متقبل می‌شوند.

وی با بیان این که نگاه‌ها و توجهات در جنگ رسانه‌ای به قلم‌ها و دوربین‌های اصحاب رسانه است، افزود: افکار دنیا منتظر این هستند که ما در جنگ رسانه‌ای را شکست بخوریم اما در داخل باید بزرگترین جبهه رسانه‌ای را تشکیل دهیم.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ضرورت رسانه‌ای شدن مکتب شهید سلیمانی در این شرایط و اوضاع فعلی کشور بیش از هر زمان است.

وی تصریح کرد: ما در مکتب شهید سلیمانی ادبیات و تعاریف مختلفی را می‌بینیم اما آنچه برای ما باید مهم باشد تبیین واقعی این مکتب است.

محمدیان با تاکید بر این که اصحاب رسانه باید در راستای اینکه این مکتب دچار تحریف نشود پیشگام باشند، اضافه کرد: شهید سلیمانی جزو فرماندهانی بود که رسانه را می‌شناخت و از سال ۷۴ مجوز تأسیس یک نشریه را در کرمان گرفت.

وی بیان کرد: هر آنچه شهید سلیمانی داشت اخلاق او بود و تبیین مکتب او باید بر اساس واقعیت‌ها باشد و نباید اجازه دهیم جریان رسانه‌ای با دور از دسترس کردن شهید سلیمانی باعث تحریف نا خواسته این شهید شود.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی خالق قدرت برای مردم بود اضافه کرد: شهید سلیمانی ادبیات و واژگانی را مطرح کرد که سال‌ها ما با این واژگان زندگی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واژگانی همچون «ما ملت امام حسینیم» و یا «ما ملت شهادتیم» جزو واژگانی است که توسط شهید سلیمانی خلق شده و ما سال‌ها با اینها زندگی خواهیم کرد.

شهید سلیمانی خالق جهاد بود

محمدیان ادامه داد: شهید سلیمانی خالق جهاد بود و شعار جهاد و خدمت برای مردم را با عمل خود به منصه ظهور رساند.

وی گفت: بزرگترین اتفاق مکتب شهید سلیمانی معنویت و معنویت گرایی او بود و هرکسی با او یک بار برخورد داشت معنویت را در درون او می‌دید و همین معنویت به او عزت و جلال داد.

این مسئول تاکید کرد: شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی باید به زبان و گویش‌های مختلف بیان شود تا در جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی با اشاره به این که مکتب شهید سلیمانی بر آمده از عاشورا است، اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل ماندگاری عاشورا را می‌توان به صورت متبلور شده در مکتب شهید سلیمانی دید.

مکتب شهید سلیمانی محصول تبلور تاریخی عاشورا است

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مکتب شهید سلیمانی بیش از آنکه محصول اراده افراد و جریان‌ها باشد محصول تبلور تاریخی عاشورا است.

وی ادامه داد: دلیل قدرت اجتماعی که مکتب شهید سلیمانی ایجاد کرده زنده و پویایی این مکتب است که بدون شک باید آن را برآمده از عاشورا دانست.

محمدیان در پایان با بیان این که شهید سلیمانی را باید بنیانگذار مقاومت در منطقه دانست، یادآور شد: شهید سلیمانی در کنار مبارزه سخت نظامی، یک فرمانده نرم افزار بود و باید مکتب شهید سلیمانی را چندوجهی دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا