دولت حوصله گوش کردن حرف های بخش خصوصی را ندارد

ریال نیوز : رئیس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد : معمولا بخش های دولتی حوصله شنیدن صحبت های بخش های خصوصی را ندارند .

به گزارش خبرنگار ریال نیوز ، دکتر یونس ژائله در نشست شورای سیاستگذاری همکاری‌های دوجانبه ایران و عراق در اتاق بازرگانی تهران
با بیان این که ترکیه در طول ۵ ماه گذشته بیش ۱۱ میلیارد دلار صادرات به عراق داشته است افزود : وقتی ما به کامیون های عراقی اجازه نمی دهیم وارد ایران شوند متقابلا هم آنها اجازه ورود کامیون های ما را نمی دهند .

وی با اشاره به این که در مراکز توزیع در عراق و بسیاری از حوزه های دیگر ما کار را به کشور های دیگر واگذار کرده ایم گفت : هر قراردادی که عراق با دیگر کشورها دارد باید با ما هم باشد مثلا با اردن تعرفه گمرکی صفر است و با ما ۲۰ درصد است .

ژائله با انتقاد از این که بخش های دولتی می گویند چه اقداماتی برای توسعه اقتصادی با عراق انجام‌داده اند امروز من رئیس عراق متوجه هستم چرا نباید رسانه ای متمرکز اطلاعات عراق را به همه منتشر کند ؟ تصریح کرد : باید به عراق کردیت و اعتبار بدهیم که کالا ارسال کنیم و بعدا پول آن را بگیریم ، همچنین با اعزام تیم‌مهندسی حرفه ای به عراق برنامه جامع و قابل اجرایی را برای تک تک شهرهای این کشور تدوین کنیم تا بتوانیم سهم بازار عراق را از ترکیه پس بگیریم.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست معاونت های اقتصادی استانداری های آذربایجان شرقی و یزد ، آقای زرینه کفش رئیس اتحادیه فرش دستباف تهران ، خانم عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز و خانم ملایری مدیرکل فرهنگی کشورهای عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اسلامی درباره وضعیت و چالش‌های پیش روی صادرات به کشور عراق سخنرانی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا